fot. Google MapsUlica Wojska Polskiego w Pasłęku, DW-513
Pasłęk od lat zabiega o stworzenie nowego łącznika, który połączy drogę wojewódzką nr 513 z drogą wojewódzką nr 527. ZDW w Olsztynie otrzymało już oferty w drugim podejściu na opracowanie projektu nowej drogi, która będzie musiała przeciąć rzekę Wąska. Pierwszy przetarg zakończył się fiaskiem.
Zarząd Dróg Wojewódzkich w Olsztynie prowadzi drugi przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dla budowy łącznika dróg wojewódzkich 513 i 527. W pierwszym postępowaniu żadna z ofert nie zmieściła się w budżecie 266 tys. zł. Rzeczony łącznik ma powstać w Pasłęku – miejscowości nieopodal Elbląga. Wszystko za sprawą zamknięcia ulicy Zamkowej dla ruchu ciężkich samochodów, która do niedawna była łącznikiem przebiegających przez miasto dróg wojewódzkich.
Drogowcy na zadanie chcą przeznaczyć 542 tys. zł. Do zamawiającego wpłynęło siedem ofert, ale żadna po raz kolejny nie zmieściła się w budżecie. Najtaniej usługi wyceniła firma Europrojekt Gdańsk na kwotę 783 tys. zł. Najdroższa oferta opiewała na kwotę 1,53 mln zł od firmy Highway. W przetargu analizowane będą dwa kryteria – cena (60 proc.) oraz okres gwarancji (40 proc.).
Nowa droga ma połączyć ul. Sprzymierzonych (w ciągu DW 513) z ul. Wojska Polskiego (w ciągu DW 527). Co więcej, nowa droga będzie musiała pokonać rzekę Wąska. Wybrana w przetargu firma, będzie miała za zadanie opracować szczegółową dokumentację projektową oraz pozyskać decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej.
Początek nowej drogi zaplanowano przy istniejącym zjeździe do oczyszczalni ścieków na ul. Wojska Polskiego w ciągu drogi wojewódzkiej nr 527 w kilometrze 28,590. Koniec odcinka nowej drogi zostanie dowiązany do ul. Sprzymierzonych w kilometrze 4,310, która stanowi fragment drogi wojewódzkiej nr 513.
Zaprojektowana zostanie droga o parametrach klasy G z nawierzchnią o nośności 115 kN/oś. Przyjęto rozwiązanie w postaci trasy jednojezdniowej z dwoma pasami ruchu. Projektanci zaplanują budowę oświetlenia, drogi dla rowerów, chodników dla pieszych, przepustów, zatok autobusowych. Istotnym elementem będzie przeprawienie drogi przez rzekę Wąska, która płynie przez Pasłęk. Zamawiający zastrzega, że projektowany odcinek, w tym również skrzyżowania, powinien zapewniać przejezdność dla pojazdów nienormatywnych.
Termin składania ofert wyznaczono do 7 października. Na wykonanie zadania drogowcy chcą przeznaczyć 18 miesięcy. W 2021 roku szacowano, że inwestycja może kosztować nawet 30 mln zł. Zadanie ma być finansowane w przyszłości przez samorząd województwa, powiat elbląski i gminę Pasłęk.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.